Stopnja: 1
Letnik: 2
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Jelka Zorn
Sodelavci: Vesna Leskošek
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 65 | 125 | 5 |
Cilji:
Cilj:
Razumevanje načela »osebno je politično«. Spoznati in razumeti delovanje aktivističnih kolektivov v zgodovinski perspektivi in vpliv njihovega delovanja na družbene spremembe. Razumeti temeljne principe samoorganizacije in delovanja v akcijskih kolektivih. Spoznati raznolikost in različnost civilnih združenj.
Kompetence:
Analitično razumevanje družbenih fenomenov
Sposobnost uporabe kvalitativnih metodoloških orodij in akcijskih oblik družbenih intervencij
Sposobnost razvijanja kritičnega pogleda na družbene realnosti na globalno/lokalni ravni
Kreativno in inovativno skupinsko delo
Vsebina predmeta:
Vsebina se osredotoča na značilnosti delovanja družbenih gibanj kot načina doseganja družbenih sprememb. Spoznavali bomo gibanja znotraj različnih političnih kontekstov in zgodovinskih trenutkov, ki so povzročala družbene spremembe in s tem spremembe v razumevanju in vsebinah socialnega dela. Poudarek bo na delavskem gibanju, ženskem gibanju, gibanju za državljanske pravice, gibanju za pravice oviranih, gibanju seksualnih manjšin ter drugih anti-avtoritarnih gibanjih in gibanjih proti naraščajoči revščini in družbenim neenakostim.
Posamezne vsebine:
- Teorije družbenih gibanj z razlago kontekstov
- Kolektivna akcija
- Resursi za mobilizacijo družbenih gibanj
- Dinamika, značilnosti delovanja in organizacija
- Mreže in participacija
- Ideologije in diskurzivna področja
- Spremembe kulturnih in političnih kontekstov
- Pomen prostora (skvot, avtonomija, samo-organizacija)
- Globalizacija in korporacije
- Revščina in neenakosti, preseganje strukturnega zatiranja
- Socialna pravičnost, enakost in solidarnost
Temeljna literatura:
Freir P. (2019). Pedagogika zatiranih. Ljubljana: Krtina.
Jalušič, V. et al. (2002). Kako smo hodile v feministično gimnazijo. Ljubljana: Založba /*cf.
Štrajn, D.(2020). 1968: Čas upora, upanja in domišljije: zgodbe študentskega gibanja 1964–1974. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
Lovšin, P., Mlakar, P. Vidmar, I. (ur.) (2002). Punk je bil prej: 25 let punka pod Slovenci.
Tratnik S. in Segan N. S. (1995), L, zbornik o lezbičnem gibanju na Slovenskem 1984-95. Ljubljana: ŠKUC.
Kogovšek, N. et. al. (2010) Brazgotine izbrisa. Prispevek h kritičnemu razumevanju izbrisa iz registra stalnih prebivalcev Republike Slovenije. Ljubljana: Mirovni inštitut.
Jones, R. (2017) Nasilne meje. Begunci in pravica do gibanja. Založba *cf
Videmšek, B. (2016) Na begu. Moderni eksodus (2005-2016): z begunci in migranti na poti proti obljubljenim deželam. Ljubljana: UMco.
Flaker, V. in Boj za (2013). Direktno socialno delo. Ljubljana: Založba cf*
Hrvatin, A. (2016) Socialno delo v avtonomnih prostorih. Vloga socialnega dela pri graditvi kontramoči. Ljubljana: FSD.
Kuhar, R. (2010) Intimno državljanstvo. Ljubljana: ŠKUC.
Kuhar, R. (2001): Mi, drugi. Oblikovanje in razkritje homoseksualne identitete. Ljubljana: Škuc.
Flaker, V. (1998) Odpiranje norosti: Vzpon in padec totalnih ustanov. Ljubljana: Založba cf*.
Tematska številka Prvi spol: kritične študije moških in moškosti, privlačnost spolov (2017). Časopis za kritiko znanosti, št. 267.
Tematska številka Balkanska migracijska pot. Od upora na mejah do striptiza humanizma (2016). Časopis za kritiko znanosti št. 264
Tematska številka Odrast in alternativne stanovanjske politike (2019) Časopis za kritiko znanosti št. 273.
Tematska številka Revolucija v Rožavi, Demokratična avtonomija in osvoboditev žensk v sirskem Kurdistanu(2019). Časopis za kritiko znanosti.
Tematska številka Avtonomna tovarna Rog (2017). Časopis za kritiko znanosti, št. 270
Zinn, Howard (2021) Ljudska zgodovina Združenih držav Amerike, Sophia, Ljubljana (prva dva poglavja).
Pogoji za vključitev v delo:
Vpis v tekoči letnik študija; aktivna udeležba pri raziskovalnem seminarju, zaključno poročilo
Metode ocenjevanja:
Izpit 90,00 %
Raziskovalna naloga 10,00 %
Delež v %:Izpit (90,00 %), Raziskovalna naloga (10,00 %)